A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) O-LASZ Kereskedelmi Kft,
által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatások vonatkozásában az Eladó,
valamint a szolgáltatást igénybe vevő fél (a továbbiakban: Vevő) lényeges jogait és kötelezettségeit,
valamint a Szolgáltató által üzemeltetett www.gshoes.hu weboldal (a továbbiakban: Weboldal)
felhasználásának feltételeit tartalmazza.
A Weboldal használatához szükséges azon technikai tájékoztatások tekintetében, amelyeket a jelen
ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások az irányadók.
A Vevő a Weboldal használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat azzal,
hogy a jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések tekintetében, valamint az abban foglaltak
értelmezésére a magyar jog az irányadó, így különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi
V. törvény (Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker. tv.), valamint a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm.
rendelet vonatkozó rendelkezései.

I. Eladó
1. Az Eladó elsősorban ún. „outlet” terméknek minősülő lábbelik értékesítésével üzleti
tevékenységük körében eljáró cég, akik a www.gshoes.hu weboldalon lábbelik
online értékesítését folytatják. 

1.Adatok
Cégnév :O-LASZ Kereskedelmi kft.
Székhely: 4031,Debrecen Szoboszlói út 71 .
Levelezési cím:4031,Debrecen Szoboszlói út 71 .
Adószám: 32714104-2-09
Bankszámlaszám:10300002-13909012-00014907
IBAN:HU97 1030 0002 1390 9012 0001 4907

2. Kapcsolat
Ügyfélszolgálat
Név:Siposné Gulyás Panna
Cím:4031.Debrecen Szoboszlói út 71.
Web: www.gshoes.hu
E-mail: gshoes.service@gmail.com
Telefon: +36 70 349 0438

3. Tárhelyszolgáltató adatai
Neve: Rackhost Zrt.
Címe:6722, Szeged Tisza Lajos Körút 41.
Weboldal: http://www.rackhost.hu

II. Általános rendelkezések
1. Az ÁSZF hatálya
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed valamennyi Magyarország területén nyújtott minden olyan
elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra és jogügyletre, amely a www.gshoes.hu weboldalon
található elektronikus áruházában (a továbbiakban: Webáruház) keresztül történik.

2. A Weboldalon értélesített termékek meghatározása
Az Eladó a www.gshoes.hu weboldalon ún. outlet terméknek minősülő cipőket értékesítését
folytatja. A Webáruházban létrejött szerződés távollévők között kötött szerződésnek minősül; mely
olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett
távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a
szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Vevőként a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerinti fogyasztó [a szakmája, önálló foglalkozása
vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy], illetve a 4. pont szerinti
vállalkozás [a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy]
járhat el. A fogyasztónak minősülő Vevőt bizonyos többletjogosultságok illetnek meg, melyek az
ÁSZF-ben rögzítésre kerülnek.

Outlet termék alatt kizárólag új (nem használt) termékek értendők, amelyek nem a legfrissebb
kollekcióból valók, esetleg nem az adott szezonra szólnak. A Weboldalon értékesített termékek
alapesetben nem hibás termékek, azonban a rendeltetésszerű használatot nem akadályozó, esztétikai
hibás termékek is értékesítésre kerülhetnek. Az Eladó az eladásra kínált esztétikai hibás termékek
esetében a Weboldalon feltünteti az adott termék hibáját/ hibáit, így a Vevő a hibák ismeretében
vásárolhatja meg ezen termékeket.

3. Webáruház látogatása, szerződés létrejötte
A Webáruház szolgáltatásai az év minden napján elérhetőek, azonban előre nem látható üzemzavar,
illetve a Weboldal karbantartása ideje alatt a szolgáltatás szünetel.
Az Eladó a termékeket kizárólag online értékesítik, azok a Webáruházban érhetők el, 
személyesen látogatható üzlethelyiség nem üzemel.
A Webáruház szolgáltatásait bárki, saját kockázatára jogosult igénybe venni.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Weboldal használata során harmadik személyek
jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
A Weboldal teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb.) szerzői jogvédelem alá esik, így
kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos.
Felhasználó a Webáruház használatával magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben és az
Adatvédelmi Szabályzatban foglaltakat és az adatkezeléshez kifejezetten hozzájárul.
A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen
ÁSZF-ben meghatározott módon. Online vásárlás esetén a szerződés a fent nevezett Eladó és a
Vevő között jön létre, azzal, hogy az Eladó személye a megrendelés visszaigazolásával nyer
megerősítést, így az értékesített termék vonatkozásában a megrendelést visszaigazoló Eladó köteles
számlát kiállítani, illetve a Vevő ezen Eladóval szemben érvényesítheti a szerződésből, illetve a
vonatkozó jogszabályokból eredő jogait.
A jelen ÁSZF szerinti szerződés a Ptk. 6:82.§-a alapján elektronikus úton kötött szerződésnek
minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés – amennyiben
a Vevő a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes
személy [fogyasztó] – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló
Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

III. Különös rendelkezések

 A megrendelés menete
A Weboldal termékbemutatási, valamint online megrendelési lehetőséget biztosít a Vevők számára.
A Weboldalon a Vevő menüpontok segítségével böngészhet, ahol a termékek kategóriarendszerbe
sorolva találhatók meg. A kategória nevére kattintva a benne szereplő ermékek listája látható. Abban
az esetben, ha az adott kategóriában lévő összes termék nem jeleníthető meg egy oldalon, akkor a
termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék
oldal a termék nevére klikkelve érhető el, a Vevő itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék
részletes jellemzőiről, áráról.
A honlapon lehetőség van különböző paraméterek alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek
megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
A megrendelni kívánt termék lényeges tulajdonságairól, vételárának adóval (27% ÁFA) megnövelt
teljes (bruttó) összegéről, valamint a szállítás díjáról, időtartamáról és egyéb feltételeiről a Vevő a
termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. Abban az
esetben, ha az adott termék esztétikai hibás termékként kerül értékesítésre, az Eladók a termék hibáját részletesen megjelölik a termék adatlapján, az esztétikai hibákról külön fotókat tesznek
közzé.
A vételár minden esetben a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely, az általános
forgalmi adót tartalmazza. Eladó a Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát
fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba, a módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
Amennyiben az Eladó minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös
tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától
jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0 (nulla) Ft-os vagy 1 (egy) Ft-os árra, úgy
az Eladó nem kötelesek a terméket hibás áron teljesíteni és a vételár téves megjelöléséből eredő
esetleges kárt megtéríteni. Az Eladók ez esetben felajánlják a helyes (valós) áron történő teljesítést,
amelynek ismeretében a Vevő jogosult elállni a vásárlási szándékától.
A Vevő a „Kosárba” feliratra kattintva tudja a terméket virtuális kosarába helyezni, melynek
tartalmát a Weboldalon feltüntetett „Kosár” feliratra kattintva ellenőrizhet (kiválasztott termék
megjelölése, méret és egyéb specifikáció; darabszám; darab/bruttó vételár; fizetendő bruttó vételár).
A Vevő a Kosár felületen módosíthatja a megrendelését; további termékeket helyezhet a Kosárba,
illetve onnan el is távolíthat termékeket.
Abban az esetben, ha a Vevő a vásárlást befejezte és a megrendelését rendben találta, a „Fizetés”
feliratra kattintva véglegesítheti a megrendelését és előzetes regisztráció esetén bejelentkezhet
fiókjába.


A Vevő a Fizetési felületen kiválaszthatja a neki megfelelő fizetési és szállítási feltételeket.
Mindezeket követően a Vevő a „Fizetési kötelezettséggel járó Rendelés” feliratra kattintva adhatja
le végleges rendelését az Eladók részére. A megrendelés elküldésének a feltétele jelen ÁSZF és az
Adatvédelmi Szabályzat ismerete és elfogadása.
Amennyiben a Vevő az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával
véglegesítette és a „Fizetési kötelezettséggel járó Rendelés” gombra rákattintott, úgy a megrendelés
létrejön, mely a Vevő részéről ajánlatnak minősül. Ezen ajánlat azonban nem jár automatikusan
azzal, hogy az Eladó a Vevő ajánlatát elfogadták. Eladók a Vevő megrendelését a beérkezését
követő legkésőbb 48 órán belül automatikus e-mailben a visszaigazolják, mely automatikus email
megerősíti, hogy az Eladók megkapták a Vevő által elküldött megrendelést. Az automatikus email
a megrendelésének részleteit is tartalmazza. Ez az automatikus e-mail nem jelenti a Vevő
megrendelésének elfogadását, csupán arról tájékoztatja a Vevőt, hogy megrendelése beérkezett az
Eladóhoz. Ajánlatának/megrendelésének Eladóhoz történő beérkezése a Vevő részéről ajánlati
kötöttséget eredményez.
Az Eladó a Vevő ajánlatát (megrendelését) külön elfogadó e-mail útján fogadja el. A szerződés az
ajánlat Eladó általi elfogadásáról szóló, az Eladó által a Vevő részére megküldött külön e-mail

Vevőhöz történő megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról
szóló email (48 órán belüli) megérkezésével. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során
megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és
szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Vevő megrendeléssel kapcsolatos
megjegyzéseit.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve az Vevőhöz
megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Eladó kizárják a visszaigazolási
felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Vevő hibás e-mail címet adott
meg a vásárlás során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tudnak üzenetet
fogadni
Az Eladó a megrendelés feldolgozását annak beérkezését követő 48 órán belül, munkanapokon
8.00 és 16.00 végzik el. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van
lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, úgy az azt
követő napon kerül feldolgozásra.
A Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha 48 órán belül nem kapja meg az Eladóktól az elküldött
rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. Amennyiben visszaigazolás a megrendelés
elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, úgy a Vevő a gshoes.service@gmail.com email
címen, vagy a +36 70 349 0438 telefonszámán jelezheti az Eladó felé. A Vevő a megrendelés
elküldését követően az Eladó által megadott ügyfélszolgálati egyéb elérhetőségeken  is
jelezheti esetleges problémáját, észrevételeit a megrendeléssel kapcsolatban.
Ha a Vevő a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében hibát észlel, azt a visszaigazoló
email beérkezését követő 4 (négy) órán belül jeleznie kell a Webáruház ügyfélszolgálata felé
(elektronikus levél útján, vagy telefonon) a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése
érdekében. E határidő elteltét követően a megrendelést visszaigazoló e-mailt az Eladók akként
tekintik, hogy az abban foglalt adatok maradéktalanul helytállóak és a Vevő által nem kifogásoltak.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése minden költséget tartalmaz. A megrendelést
elfogadó Eladó papíralapú vagy elektronikus számlát állít ki, melyet a Vevő az áru átvételekor kap
kézhez illetve a számla elektronikus úton kerül megküldésre.
A Vevő köteles a csomagot kézbesítést követően késedelem nélkül megvizsgálni, a termékeken, a
csomagoláson észlelt esetleges sérülés, vagy mennyiségi eltérés esetén köteles az Eladót a sérülésről
készített fényképfelvétel megküldésével, igazolható módon értesíteni.

3. Fizetési és szállítási módok

3.1. Fizetési módok
A Szolgáltató által biztosított fizetési módok a következők:

Barion bankártyás fizetés: Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013

– Banki átutalás útján: Vevő a rendelés teljes összegét előre, a rendelés visszaigazolását
tartalmazó e-mailben megjelölt, az I.1. pontban megjelölt bankszámlaszámra fizeti meg.

3.2. Szállítási módok
Az Eladó a megrendelt terméke(ke)t Foxpost és Gls útján házhozszállítással, valamint Foxpost/ Packeta/ MPL
csomagautomatába történő kézbesítés útján szállítja le azzal, hogy a kiszállítás ideje a fent nevezett
csomagkézbesítő szolgáltatók mindenkori üzletszabályzatában foglaltaknak felel meg. A Foxpost
házhozszállítással történő kiszállítás esetén a kiszállítást Foxpost a General Logistics Systems B.V.
(GLS) logisztikai társaság megbízásával teljesíti.
A megrendelt termék kiszállítása Foxpost házhozszállítás esetén 4-15 napot, míg Foxpost/ Packeta/ MPL
csomagautomatába történő kézbesítés esetén 2-8 napot vesz igénybe, azonban az Eladó a
kiszállítást teljesítő szolgáltatók késedelméért nem vállalnak felelősséget.
Vevő a megrendelést a kiszállítást teljesítő szolgáltatók által megadott adatok segítségével, az erre
rendszeresített webes felületen nyomon követhetik.
Vevő a fent nevezett csomagkézbesítő szolgáltatók működéséről az alábbi weboldalakon
tájékozódhatnak:
https://foxpost.hu/
https://www.packeta.hu/
https://gls-group.com/HU/hu/home
https://posta.hu/

Az Eladó a termékek kiszállításának költségét jogosult a megrendelés díjához hozzászámítani,
melyet a Vevő köteles viselni.
Abban az esetben, ha egy Vevőtől azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek szállítási díja
összeghatártól függetlenül külön-külön kerülnek figyelembevételre, tehát a megrendelések
összevonására nincs lehetőség.
Az Eladó a termékek vonatkozásában szavatosságot kizárólag a termékgyártásából eredő
sérülésekre, állagromlásra vállal, a helytelen tárolásból, szállításból eredő állagváltozásért,
sérülésekért nem vállal felelősséget.
Amennyiben a rendelés kézbesítése a Vevő érdekkörében felmerülő okból nem teljesíthető, a Vevő
nem mentesül fizetési kötelezettsége alól, a rendelés és a szállítás ellenértékének kiegyenlítésére
továbbra is köteles, illetve a vételár előzetes megfizetése esetén annak visszatérítésére nem jogosult.

Az Eladó a terméket az eredeti dobozában vagy pótdobozban elhelyezve csomagolják, melyért külön díjat, költséget nem
számítanak fel.

4. Elállás
A fogyasztónak nem minősülő magánszemélyt és a vállalkozásnak minősülő jogi személyt elállási
jog nem illeti meg.
Fogyasztónak minősülő természetes személy Vevő esetében a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet szabályai alkalmazandók,
mely Korm. rendelet 20. §-a alapján a fogyasztónak minősülő Vevőt indokolás nélküli elállási jog
illet meg. A fogyasztónak minősülő Vevő ezen elállási vagy felmondási jogát az alábbiak szerint
gyakorolhatja:
a) áru adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) az árunak,
ab) több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az
utoljára szolgáltatott árunak,
ac) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy
darabnak,
ad) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított 14 (tizennégy) napon belül gyakorolhatja.
A fentiek nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének
napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
A fogyasztónak minősülő Vevő az elállási jogát az Eladó által rendszeresített és a
Weboldalon közzétett nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó
egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
Abban az esetben, ha a fogyasztónak minősülő Vevő a fentiek szerint eláll a szerződéstől, az
Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14
(tizennégy) napon belül megvizsgálják a visszaküldött terméket, és abban az esetben, ha a
termék sértetlenül és hiánytalanul került visszaküldésre és azon használat jelei sem
mutatkoznak, visszatérítik a Vevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. A
Vevő kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét köteles viselni, kivéve, ha az
Eladó vállalta e költség viselését. Az Eladó a Vevőnek visszajáró összeget a Vevő által
igénybe vett fizetési móddal megegyező módon térítik vissza. A Vevő kifejezett
beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vevőt
ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

5. Kellékszavatosság
Az Eladó a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A Vevő kellékszavatossági igénye
alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog
teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével
összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti (árleszállítás), vagy a szerződéstől
elállhat, ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud
eleget tenni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Tekintettel arra, hogy az Eladó a Webáruházban ún. outlet termékek (utolsó darabos, stb.) kerülnek
értékesítésre, kicserélésre nem minden esetben van lehetőség, így ezen igényeket az Eladó nem
minden esetben tudják teljesíteni.
A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget
köteles az Eladónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés
egyébként indokolt volt.
A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Eldóval közölni, mely a Ptk.
6:162. § (2) bekezdése alapján a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül számít
késedelem nélkül közlésnek. A közlés késedelméből eredő kárért a Vevő felelős.
A Vevő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (kettő) év alatt évül el.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

6. Termékszavatosság
Vállalkozás által fogyasztónak eladott termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól [a
termék előállítója és forgalmazója], hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő
határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor
hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy
forgalmazta;
b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása
szerint nem volt felismerhető; vagy
c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó
kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba
felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A
közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két
évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

7. Panaszkezelés
A Vevő a vásárlás során esetlegesen felmerülő panaszait az I. pont alatt szereplő elérhetőségek
valamelyikén teheti meg. Az Eladók panaszkezelése minden esetben térítésmentes.

7.1. Panasz előterjesztése
7.1.1. Szóbeli panasz

A Vevő szóbeli panaszát az Eladó haladéktalanul megvizsgálja és lehetőség szerint azonnal
orvosolja. Amennyiben a Vevő a panaszkezelés módjával nem ért egyet vagy a panasz azonnali
orvoslására nincsen lehetőség, úgy az Vevő panaszáról az Eladó jegyzőkönyvet vesz fel, és annak
tartalmát egyezteti és jóváhagyatja a Vevővel. A jegyzőkönyv másolati példányát az Eladó átadja a
Vevőnek. A panaszt annak beérkezését követően az Eladó megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos
álláspontjáról a benyújtástól számított 30 (harminc) napon belül indokolással ellátott választ küld.
A panaszról készült jegyzőkönyv a következők adatokat tartalmazza:
a) az Ügyfél neve;
b) az Ügyfél lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe;
c) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;
d) az Ügyfél panaszának részletes leírása
e) az Ügyfél által vásárolt termék cikkszáma vagy egyéb termék beazonosításra alkalmas azonosító
g) a jegyzőkönyvet felvevő személy és az Ügyfél aláírása (utóbbi formai elem személyesen közölt
szóbeli panasz esetén
elvárt).

7.1.2. Írásbeli panasz

Írásbeli panasz esetén a panaszügyet a beérkezést követően az Eladó megvizsgálja és vizsgálat
eredményéről a Vevőnek a panasz közlését követő 30 (harminc) napon belül írásbeli választ küld.
Igény esetén a vizsgálat eredményéről a Vevőt az Eladó elektronikus úton értesíti.

A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján az Eladó vizsgálja meg, utasítja el, vagy
orvosolja.
Az Eladó válaszlevelében kitér a panasz teljeskörű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása
érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. Az Eladó tájékoztatását
egyértelmű, közérthető indokolással látja el, melynek során egyszerű nyelvezetet használ, kerülve a
jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. Az Eladó törekszik arra, hogy válaszlevelében a Vevő
valamennyi kifogására érdemi választ adjon.

7.2. Panasznyilvántartás
A panaszkezelés során következő adatokat kérheti el az Eladó el a Vevőtől:
– Ügyfél neve
– Ügyfél lakcíme, székhelye, levelezési címe
– Ügyfél telefonszáma
– értesítés módja
– panasszal érintett termék vagy szolgáltatás cikkszáma vagy egyéb azonosító száma
– panasz leírása, oka
– Ügyfél panasszal kapcsolatos igénye
– a panasz alátámasztásához szükséges, az Ügyfél birtokában lévő dokumentumok másolata
– a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.
Az Eladó a panaszkezelés során a Vevő által benyújtott adatokat az információs és önrendelkezési
jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően
kezeli.
Az írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült
jegyzőkönyvet is – továbbá az azokra adott válaszokat az Eladó 5 (öt) évig megőrzi. A megőrzési
idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) az Eladó leselejtezi.
A panasznyilvántartásban rögzített személyes adatokat kizárólag a panaszügyek regisztrálásának és
a panaszügyek elbírálásának céljából használja fel a Szolgáltató.

7.3. Békéltető testületi eljárás
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A
békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség
létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói
jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A
békéltető testület a Fogyasztó vagy az Eladó kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal
és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói
jogvita esetén az eljárásra kizárólag a Fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő
békéltető testület illetékes.
Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében
köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye
vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe
van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő
írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Az illetékes békéltető testületek elérhetőségei a www.bekeltetes.hu weboldalon érhetők el.
A Vevő jogosult a fogyasztói jogvitákból eredő követelésének bíróság előtti jogérvényesítésére a
Polgári Törvénykönyv és a Polgári Perrendtartás szabályai szerint.
Az Európai Bizottság internetalapú platformot hívott életre, azon fogyasztók számára, akik
panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban,
és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére.
Azok a vitarendezési testületek szerepelnek az online vitarendezési platform jegyzékében, amelyek
megfelelnek bizonyos minőségi előírásoknak, és amelyeket a nemzeti hatóságok is elismernek. A
honlap az EU 23 hivatalos nyelvén áll rendelkezésre.
http://ec.europa.eu/consumers/odr

7.4. Jogorvoslat
Amennyiben a Vevő panasza teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz
kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy a Vevő az alábbi hatóságokhoz
és testülethez fordulhat:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.
törvényben szabályozott fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése esetén, fogyasztóvédelmi
eljárás kezdeményezhető.
Cím: 1088 Budapest József krt. 6.
Telefonszám: 061/459-4836 vagy 061/459-4999
A Fogyasztók 2017. január 1. napjától panaszaikkal a területileg illetékes járási hivatalokhoz is
fordulhatnak. A területileg illetékes járási hivatalok elérhetőségei a jarasinfo.gov.hu weboldalon
találhatók.
Online vitarendezési platform:

Az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU Rendelete alapján az Unióban tartózkodási hellyel
rendelkező fogyasztók és az Unióban letelepedett kereskedők közötti, online adásvételi vagy
szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági
eljáráson kívüli rendezésére online vitarendezési platform vehető igénybe.
A vitarendezés részletes szabályai az alábbi linken keresztül érhetők el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

IV. Egyéb rendelkezések
Az Eladó által üzemeltetett www.gshoes.hu webáruház biztonsági foka megfelelő, használata
nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon
vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági
frissítéseit.
Az Eladó a Weboldalon való vásárlásra figyelemmel feltételezik a Vevő részéről az Internet
technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek
elfogadását.
Az Eladó nem vállalnak felelősséget semmilyen kárért, amely a Weboldalra való csatlakozás miatt
következett be. A Vevőt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének
kötelezettsége.
Az Eladó a Vevő által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a megrendelés
teljesítése és az esetlegesen létrejövő szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében kezelik
és tárolják.
Azon cégek listája, melyek számára a Vevő, mint adatkezelő továbbadja az adatokat adatfeldolgozás
céljából megtalálhatók az Eladó „Adatvédelmi szabályzat és tájékoztató” kiadványában, mely a
Weboldalon szintén elérhető.
Az Eladó az Ügyfél adatainak kezelésekor az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint,
valamint a természetes személyek személyes adatai védelméről és az adatok szabad áramlásáról az
Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete alapján járnak el.
Az Eladó bármikor jogosult a jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges
módosítás a Weboldalon való megjelenést követő 8. (nyolcadik) napon lép hatályba és a hatályba
lépését követően adott megrendelések alapján létrejött jogviszonyokban alkalmazandó. 

www.gshoes.hu

O-LASZ Kereskedelmi Kft.